آموزش جامع بازاریابی دیجیتال

ولی امروزه دیجیتال مارکتر ها فعالیت هایی برای افزایش فروش و رضایتمتدی مشتری(بهبود تجربه کاربری) انجام میدهند . ویژگی هایی که در این قسمت ذکر شده کمک می کند که اینستاگرام مارکتینگ عالی داشته باشید . استفاده از ویدیوها می تواند به کسب و کارهای کوچک کمک کند تا بر بازاریابی دیجیتال تسلط پیدا کنند، زیرا ویدیوها ترافیک را به وب سایت آن ها هدایت می کند و به طور متوسط کاربر را مجبور می کند زمان بیشتری را در یک وب سایت صرف کند. با استفاده از این ابزار پیشرفته می توانید بفهمید چه کسانی از سایت شما بازدید می کنند، بازدیدکنندگان سایت شما به چه صفحاتی بیشتر علاقه مند بوده اند، در چه صفحاتی از وب سایت شما خارج شده اند و از همه مهم تر ورودی های سایت شما از چه طریقی بوده است.

با استفاده از گوگل تگ منیجر می توانید بفهمید مخاطبان شما چطور و به چه میزانی با سایت تعامل ایجاد می کنند. با استفاده از ابزار گوگل سرچ کنسول می توانید به اطلاعات جامعی در مورد وبسایت خود دست یافته و اشکالات و خطاهای آن را بفهمید. حال فرض کنید که در زمینه اینستاگرام مارکتینگ (چه به عنوان یک اینفلوئنسر یا یک شرکت جهت فروش محصولات خود) می­ خواهید فعالیت کنید. آقای مهدی فروغی که به عنوان مدرس بازاریابی دیجیتال یکی از شناختهشده ترین افراد این حوزه است، مباحث مفاهیم و برنامه ریزی فعالیت های دیجیتال مارکتینگ (چارچوب RACE)، اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) و کشف مشتریان بالقوه در بازاریابی دیجیتال(lead generation) را به صورت کاملا کاربردی تدریس میکنند.

«میخواهم ۱۰۰ درصد مشتریان فعلی من بدانند که فیلمبرداری هم انجام میدهم. جالبه بدونین با اینکه اینترنتی در حال حاضر هم وجود دارد باز هم تعداد افرادی که هر روز وارد اینترنت میشوند زیاد میشود ! برای گرفتن پاسخ این پرسشها دو راه پیش رو دارید؛ اول اینکه سوالتان را در بخش کامنتهای همین صفحه بپرسید و دوم اینکه از طریق «تلگرام» و «واتساپ» به پشتیبانی دیجیتالینگ پیام دهید. مخلص کلام اینکه اگر میخواهید قدم در راه پر چالش دیجیتال مارکتر شدن بگذارید، باید بدانید یک شبه نمیتوان دیجیتال مارکتر شد. اما همانطور که گفته شد، لازمه استفاده درست از این شیوه آن است که بدانید دیجیتال مارکتینگ دقیقا یعنی چه و چه کمکی به کسبوکار شما میکند؟

رقیب غیرمستقیم: برندهایی که کالای متفاوتی را عرضه میکنند اما در همان فضا و بودجه شما مشغول رقابت هستند. SEM مخفف Search Engine Marketing و در حقیقت با کمی اغماض میتوان گفت به تبلیغات گوگلی (همان google ads) خلاصه میشود. زمانی که میخواهیم بدانیم دیجیتال مارکتینگ چیست به طور قطع با یکی از قدیمیترین روشها یعنی «بازاریابی ایمیلی» (Email Marketing) یا به عبارتی، ایمیل مارکتینگ روبرو خواهیم شد. شاید زمانی که نام الکسا را می شنوید اولین کاربردی که به ذهنتان خطور می کند، بررسی رتبه کشوری و جهانی سایت باشد؛ اما بدانید که می توان از دیگر امکانات این ابزار در جهت بررسی ترافیک وب سایت، محاسبه ی مقدار Bounce Rate، زمان ماندن در یک صفحه و بهترین کلمات کلیدی به کار رفته در وب سایت نیز بهره برد.

اما این تنها موضوعی نیست که در این خصوص آموزش داده می شود. چرا آموزش دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد؟ کارشناسان آموزش دیجتال مارکتینگ امکان بررسی و آنالیز نتایج به صورت آنی را به متقاضیان آموزش می دهند. ما فرض میکنیم به دنبال خرید گوشی موبایل هستید تا ببینیم یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ در این فرایند خرید چه نقشی دارد. با این وجود، به شما قول میدهیم اگر ببینیم که به این موضوع واقعا علاقه دارید و تمرینهایتان را با کیفیت بالایی انجام داده باشید با کمک ارتباطهایی که با شرکتها و مجموعههای خوب داریم زمینهای برای اشتغالزایی شما فراهم کنیم.

حالا بیایید با هم ببینیم یک دوره دیجیتال مارکتینگ خوب چه ویژگیهایی دارد و هنگام انتخاب آن حواسمان به چه چیزهایی باید باشد؟ اما توصیه ای که برای بازاریابی به شما می شود این است که هشتگ های برند دار و هشتگ های اجتماعی را کنار یکدیگر استفاده کنید تا محبوبیت بیشتری میان کاربران بیابید و مشتریان هم راحت تر شما را بیابند . «بازاریابی درونگرا» (Inbound Marketing) یا به عبارت بهتر، بازاریابی ربایشی به روشی از بازاریابی میگویند که در این روش، هر مرحله از «سفر خریدار» (Buyer’s Journey) با جذب، تعامل و خوشحال کردن مشتریان همراه است. یک محتوای مناسب باید در راستای اهداف کسب وکار و نیازهای مشتریان باشد.

با اطمینان حاصل کردن از این که این موضوع همیشه به خاطرتان می ماند، شما تجربیات دیجیتالی ایجاد خواهید کرد که برای مخاطبان شما جواب داده و دائماً نتایجی که امیدوار به کسب آن ها هستید را کسب خواهد کرد. با استفاده از بازاریابی دیجیتال، می توان از ابزارهایی مانند داشبورد جهت تجزیه و تحلیل برای نظارت بر موفقیت و بازگشت سرمایه در کمپین های مختلف بیشتر از آنچه می توان با یک محتوای تبلیغاتی سنتی “مانند بیلبورد های تبلیغاتی شاهد بود” استفاده کرد.