اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ارجاعی یا Affiliate marketing نوعی از تبلیغات عملکردمحور است که در آن، وظیفه تبلیغ و بازاریابی به کاربران واگذار میشود و کاربران در ازای جذب هر مشتری، پورسانت و درآمد کسب میکنند. PPC یا Pay Per Click، یکی از روشهای تبلیغات آنلاین است که به ازای هر کلیک روی تبلیغ، مبلغی پرداخت خواهیدکرد. معمولاً تبلیغات همسان شامل یک عکس و یک جمله متنی است که با کلیک روی هر تبلیغ، به سایت تبلیغدهنده ارجاعدادهمیشود. در ادامه، مروری کلی و سریع بر انواع بخشهای بازاریابی دیجیتال و کانالهای مرتبط با هر کدام از آن­ها را ارائه کردیم. افرادی که سیگنالهای را ارائه میدهند، جزو معامله کنندگان حرفهای و با تجربه بازار ارزهای دیجیتال هستند.

سئوی داخلی با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی، نیازهای مخاطبان هدف را شناساییکرده و صفحات خود را برای پاسخدهی به آن نیازها و سوالات، آماده و بهینه میکند تا گوگل، رتبه بهتری در نتایج خود برای سایت ما در نظربگیرد. بازاریابان دیجیتالی باتجربه به خوبی میدانند که هر کمپین بازاریابی در فضای آنلاین، به چه شکل و چه میزانی در راستای اهداف کلان کسبوکارشان است و با توجه به آن اهداف استراتژیک، از طریق کانالهای تبلیغاتی رایگان و پولی که در اختیاردارند، کمپینهای خود را اجرا میکنند. یکی از اصلیترین مواردی که باید بدانید این است که مشغول کاری بودن با کار کردن فرق دارد.

با درج محتوا در سایت و ایجاد وفاداری در کاربران، آنها را جذب وب سایت کنید. انگیزه (پاداش ارجاع)، علاقه فرد نسبت به کسبوکار (تجربه مثبت کاربر از خدمات و محصولات شما) و ایجاد ارتباط مستقیم با کاربر، باعث میشود که آنها، افراد را به شما ارجاعدهند و درنتیجه، کسبوکار شما رشد کند. برای شروع دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام ابتدا باید یک حساب کاربری در دسته بندی کسب و کار ایجاد کنید. دیجیتال مارکتینگ به دلیل تاثیربالایی که بر روی کسب و کار شما میگذارد، باعث کاهش هزینههای تبلیغات، افزایش فروش، امکان بررسی دیتا و دادهها و …

اجزای دیجیتال مارکتینگ مشخصا بیشتر از این گزینههاست، اما من میخوام براساس أصول استاندار پیش برم. اکثر تبلیغات همسان زیرمجموعه بازاریابی محتوا قرار می گیرند، چرا که از محتوا برای جذب کلیک استفاده می کنند. فرض کنید شما دکمه ای در سایت قرار داده اید و نمیدانید که آیا کاربران به راحتی متوجه دکمه شده و بر روی آن کلیک می کنند یا نه. SEO یا سئو، مجموعهای از اقدامات بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو از جمله گوگل است. مقایسه حقوق و دستمزد فارغ التحصیلان گرایش های مختلف رشته بازاریابی دیجیتال در جدول زیر نشان داده شده است.

اولین داده ای که می توان محاسبه کرد، Conversion Rate یا همان نرخ تبدیل می باشد. پینهاد می کنیم عضو خبرنامه ما شوید تا بهترین و به روز ترین نتایج را انجا ببینید. بازاریابی دیجیتال یکی از رشته های در حال رشد در جهان است، و دوره صدور گواهینامه ما ارزش شما را در بازار افزایش می دهد و به شما کمک می کند برای کارفرمایان جذاب تر شوید.

باتوجه به این که در چندسال گذشته موسسات مشابه زیادی اقدام به آموزش این دروس کرده اند تفاوت این دوره برای من نسبت به سایر آموزشگاهها این بود که اساتید در حوزه های مربوطه کار عملی انجام داده اند و تجربیات کاری خود را نیز در آموزش ها ارائه می کنند. تبلیغات نمایشی یا Display Ads، خود به مدلهای مختلفی تقسیم میشود که تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی و … در سبک از بازاریابی با وجود ابزارهایش امکاناتی که به ما میدهد باعث میشود تبلیغات را به اشتباه تکرار نکنیم. وقتی شخصی، دوستان و اطرافیان خود را به سایت شما ارجاعدهد، مشتریان جدید را با سادگی، سرعت و کیفیت بیشتر و البته هزینه کمتری جذب میکنید.

تبلیغات آنلاین، طیف گستردهای از انواع تبلیغات را شامل میشود که هر کدام، مزایا و کارکرد خاص خود را دارد. سایر نمونههای تبلیغات PPC در شبکههای اجتماعی نیز استفاده میشود مانند تبلیغات فیسبوک، توییتر و لینکدین. اما در ایران، شبکه اجتماعی اینستاگرام در رتبه اول و پیامرسان تلگرام در رتبه دوم قرار دارد. در ایران، هنوز بسیاری از کسبوکارهای کوچک و بزرگ، دیجیتال مارکتینگ را اولویت اول بازاریابی خود قرار ندادند، اما این رویه، هر ساله در حال گسترشاست. در سئو، صفحات و مطالب خود را بهگونهای بهینه میکنیم که از نظر گوگل، استانداردهای کیفی را داشتهباشد و همچنین برای مخاطبان، ارزشمند باشد.

بهطور کلی میتوان گفت که استفاده از بازاریابی شبکههای اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام مارکتینگ، انتخاب اول و پس از آن، سئو در انتخاب دوم کسبوکارهای ایرانی قراردارد. مثلاً بازاریابی محتوایی، به سئو و بازاریابی شبکههای اجتماعی کمک میکند، سئو و بازاریابی شبکههای اجتماعی، به جذب ترافیک سایت و لیدسازی و ایمیل مارکتینگ هم به تبدیل آن لیدها به مشتری که با کمک محتوا انجام میشود. بازاریابی موتور جستجو به معنای خرید ترافیک اختصاصی در موتورهای جستجو است. هرچه بهینهسازی کل سایت و صفحات ما از نظر گوگل بهتر باشد، ترافیک رایگان و ارگانیک بیشتری از گوگل کسب میکنیم. در روش بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو با استفاده از روشهای طراحی سایت و بهینهسازی سایت-سئو- سعی در بهبود جایگاه سایت موردنظر است تا با بالا بردن جایگاه سایت در نتایج جستجو و قرار گرفتن در صفحه اول، سایت توسط کاربران بیشتری دیده شود و راحتتر به سایت دسترسی داشته باشند.