بازاریابی دیجیتال چیست؟

از این رو دوره آموزشی حاضر با کلام خانم شهرزاد اسفرجانی، ملقب به شهرزاد، قصه گوی برندهای ایرانی با سابقه 40 ساله در حوزه تبلیغات و ارتباطات یکپارچه بازاریابی، شروع می شود. همه برندهای بزرگ از این راه جذاب غافل نیستند و وقتی به پیج تک تک آنها سر میزنید میبینید که به سمت و سوی فروش در این شبکهها پیش رفته اند. افراد به طور مرتب میتوانند شما در لیست سیاه خود قرار دهند به صورتی که دیگر از سمت شما برای آنها ایمیلی نرود و این به راحتی با کلیک بر روی یک دکمه که انتهای ایمیل قرار داده شده است به نام لغو اشتراک ایمیلی اتفاق میافتد، با این وجود میتوانید از آنها بخواهید که قبل از لغو اشتراک کامل علت خود را ارائه کنند.

موبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایل می تواند بیشترین مخاطبین را به سمت کسب و کار شما جذب کند. قبل از شروع کار بازاریابی در اینستاگرام و دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام بایستی بدانید که این پلتفرم آنلاین متناسب نوع کسب و کار شما است یا خیر. یک آژانس بازاریابی دیجیتال مارکتینگ دارای یک تیم کامل از طراحان گرافیک،توسعه دهنده وب،متخصص تبلیغات آنلاین و … در دوره های جامع دیجیتال مارکتینگ با اصول بازاریابی و تبلیغات به بیان اساتید با تجربه و پیشکسوت مارکتینگ ایران شروع می شود.

تبلیغات نمایشی قطعه بندی بسیار آسانی دارند و به شما اجازه میدهند تا میزان بازدید را در زمان واقعی تعیین نمایید. بازاریابی در شبکههای اجتماعی راه حلی است که از سالیان پیش به همراه بازاریابها بوده است اما در سالهای اخیر رنگ و بوی بسیار ویژه تری گرفته است. با یک استراتژی بازاریابی خوب از این داراییها و تاکتیکها استفاده کنید تا بازدهی زیادی را برای کسبوکار خود به ارمغان آورید. اگر از قبل رقبای برتر خود را میشناسید، با بررسی پروفایل اینستاگرام آنها شروع کنید.

این وبسایت، سولانا را به عنوان کوین برتر سال ۲۰۲۱ انتخاب کرده و می گوید هیچ پروژهای در سال جاری، عملکردی شبیه به سولانا نداشته است. لازمه اصلی این نوع بازاریابی این است که شما مطمئن شوید که کل وب سایت شما به صورت رسپانسیو با موبایل طراحی شده باشد. اهداف شما در این زمینه میتواند شامل طراحی ریسپانسیو وبسایت بر روی نسخه موبایل و همچنین تجربه کاربری عالی بر روی موبایل باشد تا کار با آن راحتتر شود. ابزارهای تحلیل دقیق در دیجیتال مارکتینگ این امکان را برای شما فراهم می کند که دریابید به چه میزان بودجه و انرژی برای رسیدن به این حجم از فروش احتیاج دارید و مطابق آن برنامه ریزی کنید.

شرکت کنندگان پس از حضور در کارگاه قادر خواهند بود برنامهای جامع و مناسب برای معرفی کسب و کارشان و رسیدن به سطح بالاتری از فروش تدوین نمایند. شما قادر خواهید بود به سرعت رنکینگ بالا خریداری کنید که مایل به به پرداخت هزینه برای آن هستید. خیلی از مشتری ها از سایتهایی که هزینه پرداخت میکنند ، گریزان هستند و ترجیح میدهند از سایت های حاصل از جستجوی طبیعی استفاده کنند. بسیاری از برند ها از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای شروع گفتگو با مخاطبان استفاده میکنند نه اینکه آنها را تشویق به پرداخت هزینه کنند. اگر شما صاحب کسب و کار کوچکی هستید و بازار را به خوبی می شناسید میتوانید به ناشران بخش خصوصی در رابطه با تبلیغات که مستقیم روی سایتشان نزدیک شوید یا اینکه می توانید به عنوان راه حلی دیگر از شبکه گوگل دیسپلی یا شبکه مخاطبان فیسبوک استفاده کنید.

مهم نیست کسب کار شما چقدر کوچک یا نوپا است؛ در این بستر میتوانید با ابتکارات و استراتژی مناسب حتی از بزرگترین رقبای خود نیز پیشی بگیرید. در عین حال که شبکههای اجتماعی برای برندینگ و تعامل بسیار عالی هستند، میتوانند کانال مفیدی برای تبلیغات بازاریابی دیجیتال نیز باشند. از این رو شبکههای اجتماعی به ویژه اینستاگرام، توییتر، لینکدین، فیسبوک و… شما باید به دنبال راهی باشید تا تاثیر بنرهای خود را به حداکثر ممکن برسانید تا مردم به آنها توجه کنند. وب سایت شما باید در تمامی وسایل هوشمند به یک شکل دیده شوند و سرعت بالا آمدن سایت بالا باشد زیرا در غیر این صورت کاربرانی که برای سرچ از تلفن های هوشمند خود استفاده می کنند سایت شما را دنبال نخواهند کرد.

وقتی زیر پست شما کامنت گذاشته شد، شما این شانس را دارید به آن نظرات و صحبتها واکنش نشان دهید و با مخاطبان خود تعامل کنید. تنها تفاوت آنها در این مورد است که این تبلیغات آنلاین هستند و شما باید از ناشران بخصوصی که مشتری های شما را می شناسند، برای توزیع آن ها استفاده کنید. لارک دیویس، تحلیلگر ارزهای دیجیتال میگوید که بیت کوین ممکن است با خروج از روند نزولی اخیر، برای سودهای جدید آماده شود. قیمت ارز دیجیتال با توجه به روزهای پایانی سال نو میلادی با افزایش رو به رو بوده است به طوریکه قیمت بیت کوین به کانال 50 هزار دلار بازگشت.

بسیاری از مشاغل، به ویژه مشاغل جدید که از آگاهی یا شهرت افراد نسبت به برند خود برخوردار نیستند توصیه نمی شود که بیشتر به بازاریابی شبکههای اجتماعی بپردازند. بدون استفاده از شبکههای اجتماعی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود، دسترسی به فرد یا مشتری خارج از حلقه مشتریهای وفادار خود دشوارتر خواهد بود. به همین دلیل است که نقش استراتژی بازاریابی شما این خواهد بود که بهترین سرنخ ها را از طریق وب سایت و دیگر کانال های دیجیتالی جذب و تبدیل کنید. در سوی دیگر بازاریابان از تاکتیک های Inbound برای جذب کردن مشتریان هدف به وب سایت خود با فراهم کردن ابزارهایی که برای آنها مفید است دست می زنند.