دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) چیست؟

این بینش ها به نوبه ی خود می توانند استراتژی بازاریابی شما را تقویت کرده و به شما در بهبود آن برای آینده کمک کنند. این یک ابزار تحلیل حسابهای اینستاگرام است که بینش دقیقی از حساب اینستاگرام و عملکرد محتوا به شما ارائه می دهد. ابزارهای بسیار زیادی وجود دارد که می تواند به شما در تحلیل اینستاگرام کمک کند.

ارزیابی و تحلیل به شما کمک میکند تا ببینید چه محتوایی برای موضوع کاری شما تاثیرگذارتر است و بهتر عمل می کند. یک ابزار مفید برای تجزیه و تحلیل مخاطبان است که تحلیلی از خود و سایر رقبای تان بدست می آورید. به عنوان مثال، با بررسی برچسب ها و صفحات رقبای خود، می توانید مخاطبان مورد نظر خود را بررسی و تعریف کنید. شما می توانید با همکاری اینفلوئنسر مسابقاتی را برگزار کنید. این آموزش در یک جلسه 70 دقیقه ای همه اصول و مبانی اصلی دیجیتال مارکتینگ را به شما آموزش می دهد و اگر آموزش بالا را دوست نداشتید یا در کنار آموزش بالا از این آموزش هم استفاده کنید.

از تصاویر با کیفیت بالا برای ایجاد پست های جذاب بصری استفاده کنید. کیفیت تصویر بالا را برای همه پست های تصویری و ویدیویی خود حفظ کنید. از کاربران بخواهید تا در زمان استفاده از محصولات شما؛ فیلم تهیه کنند و آن را در پیج خود منتشر کنند. از مخاطبان خود بخواهید که برند شما را منشن کنند یا از هشتگ شما استفاده کنند تا فرصتی برای نمایش در فید اینستاگرام برای شما فراهم شود. علاوه بر این، اگر یک اینفلوئنسر تبلیغ شما را در پیج خود بگذارد، می توانید علاوه بر فالوورهای خودتان، به فالوورهای او نیز دسترسی پیدا کنید.

چندین روش وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید با اینفلوئنسرها همکاری کنید، در اینجا چند مورد از محبوب ترین این روش ها را آورده ایم. شبکه اجتماعی اینستاگرام میتواند به شرط رعایت اصول اصلی برای تمام کسب و کارها سودرسان باشد که از آن جمله باید به مواردی چون یافتن مخاطبان هدف، تجزیه و تحلیل رقبا، برند سازی، افزایش فالور به روش اصولی و… این ابزار حتی فیلترهای استفاده شده در عکس و فیلم های شما را نیز بررسی نموده و آنها را تحلیل می کند. در دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ این مهارت آموزش داده میشود که تبلیغکنندگان این تبلیغات پولی را ایجاد کنند و برای موقعیتهایی در پلتفرم اجتماعی انتخابی خود یا SERP برای موتور جستجوی انتخابی خود با دیگران رقابت کنند.

تا چند سال پیش استفاده از شبکه­های اجتماعی برای بازاریابی یک روش هوشمندانه به حساب می­آمد اما با گذشت زمان و رواج دیجیتال مارکتینگ در ایران، این امر به یک بخش جدایی ناپذیر از صنعت بازاریابی تبدیل شده است. در واقع دیجیتال مارکتینگ خیلی گسترده تر از دیگر روش های بازاریابی در کسب و کارهای سنتی است. شما با استفاده از این ابزارها می توانید با بهینه کردن فعالیت های خود در اینستاگرام؛ به بالاترین عملکرد خود برسید و استراتژی های بازاریابی اینستاگرام را بهبود ببخشید.

بعد از اینکه راهکارهای بازاریابی خود را عملی کردید و یا کمپین های خود را اجرا کردید، زمان آن رسیده است که عملکرد خود را ارزیابی کنید. دیجیتال مارکتینگ به شما اجازه میده اطلاعات مشتری رو به گونهای جمع آوری کنین که در بازاریابی سنتی وجود نداره. امکان برگزاری نظرسنجی در شیوه بازاریابی اینترنتی شما را با سلیقه و نیاز مشتری آشنا می کند. اینستاگرام یکی از شبکههای اجتماعی بسیار پرطرفدار است که میتوان از طریق آن به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کرد و به انجام فعالیتهای مختلف بازاریابی پرداخت. اینستاگرام مارکتینگ یکی از انواع روشهای بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی است که در آن برای تبلیغ یک برند از اینستاگرام استفاده میشود.