دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیگه اکثر صاحبان کسب و کار قدر این ابزار بازاریابی رو میدونن و خیلی ها این سوال رو دارن که چگونه در اینستاگرام بازاریابی کنیم ؟ چون تعداد ایمیلهای اسپم (یا جَفنگ) که برای کاربران فرستاده میشود خیلی زیاد است. سئو را به این دلیل در اول جدول قرار دادیم چون در آموزش دیجیتال مارکتینگ یک اصل سخت و مهم است.

یادتان باشد که اگر قصد آپلود ویدئو را دارید باید کمتر از یک دقیقه باشد اما نگران نباشید، فیلم های بیشتر از یک دقیقه را می توانید به صورت جداگانه در کنار هم قرار دهید و در قالب یک پست انتشار دهید. برخی از شرکتها و افراد مشهور، در کنار پروفایل خود یک تیک آبی دارند که نشان میدهد این حساب، اکانت رسمی آنها در اینستاگرام است. یادتان باشد که هیچ وقت قدرت استوری (Story) را دست کم نگیرید، تحقیقات نشان داده است استوری ها از جذب کلیک بالایی برخوردار بوده اند چرا که در جلب توجه مخاطبین نقش موثری را ایفا می کند.

در حقیقت قابلیت هشتگ به نوعی است که اگر مخاطب بخواهد کلمه ی مورد نظر خود را در اینستاگرام سرچ کند به راحتی می تواند به پست شما دسترسی داشته باشد. این نوع بازاریابی تا سال قبل هنوز مورد استفاده بود. با این حال، هنوز امکان درخواست این تیک آبی وجود ندارد و اینستاگرام، بر اساس قوانین خاص خود یک اکانت را تایید (یا به اصطلاح Verify) میکند. ویدئو ها یکی از جذاب ترین ویژگی های اینستاگرام است که در حقیقت محال است که شخصی یک ودئوی خوب از اینستاگرام ندید باشد و آن را لایک یا فالو نکند.

پس اگر می خواهید جذابیت را به پیج اینستاگرام القا دهید، آپلود ویدئو بهترین گزینه می باشد. ایموجی ها نقش موثری در کپشن اینستاگرام شما دارد و دلیلش هم آن است که اگر شما بخواهید محتوای خالی را برای کپشن درج کنید، محتوا برای مخاطب یک حالت خشک و بی روح را برایش القا می کند. برای استفاده از اینستاگرام به یک تلفن همراه نیاز دارید و یا میتوانید از کامپیوتر خود از اینستاگرام استفاده نمایید. البته سوء تفاهم پیش نیاد منظور از لایک و کامنت آن نیست که سایرین برای پست شما می گذارند بلکه منظور لایک کردن و کامنت گذاشتن برای پیج های پر جمعیت می باشد.

هرچند این مشکل، تنها مسئلۀ شرکتها و تجارتها نیست. شرکتها با استفاده از ابزار و رسانههای دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، رسانههای اجتماعی، ایمیل و سایر وبسایتها برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده خویش استفاده مینمایند. شرکتها از بازاریابی ایمیلی به عنوان روشی برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده میکنند. برقراری ارتباط با مشتریان و ارائه یک تجربه مناسب به آنها از طریق شبکههای اجتماعی میتواند به افزایش فروش منجر شود. ولی برای شروع یک کسبوکار، محتوای متنی به دلیل پراستفاده بودن و توجه گوگل به آن اهمیت بیشتری دارد، پس ابتدا تمرکزتان را روی این بخش بگذارید.

یکی از رایجترین انواع تبلیغات دیجیتال استفاده از تبلیغات گوگل ادز است. بنابراین دیجیتال مارکتینگ استفاده از هر ابزار دیجیتال است، نه فقط گوگل و اینستاگرام! اما اگر در حین کپشن گذاری در پست خود، از شکلک ها استفاده کنید، نه تنها منظور خود را به صورت واضح به مخاطبین رسانده اید بلکه در حقیقت یک استایل و چشم نوازی خاصی را هم در Post اینستاگرام خود را رعایت کرده اید که از بابت روانشناسیِ رنگ آمیزی در محتوا هم ثابت شده است. برای این که بخواهید یک Design بسیار حرفه ای را برای تم عکس های خود رعایت کنید فقط کافی است که در یکی از سایت های خارجی پیشنهادی ما به صورت کاملا شیک و جذاب مشغول تولید تم عکس منحصر به فرد خود باشید.

قبل از این کار پیشنهاد می کنم که حتما از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده کنید. همانطور که اشاره شد، روانشناسی رنگ آمیزی باید به صورت حرفه ای در محتوا گذاری رعایت شود، شاید با خودتان بگویید که خب من بهترین عکس ها را با رنگ آمیزی چشم نواز در قالب پست انتشار میدم. بارگذاری عکس در قالب پست اینستاگرام باید از همان اول به صورت چشم نوازی صورت گیرد. رپورتاژ آگهی به شکلی از آگهی گفته میشود که در قالب یک مقاله یا گزارش خبری (و با لحنی بیطرف) به مخاطبان عرضه میشود؛ به صورتی که مخاطب در نگاه اول متوجه جنبۀ تبلیغاتی آن نشده و تصور میکند در حال مطالعه یک مطلب عادی است.

همچنین اگر شما دارای یک وب سایت هستید می توانید لینک صفحه اصلی آن را در زیر بیو (Bio) به صورت بک لینک درج کنید که در واقع اگر صاحب یک سایت هستید به راحتی می توانید کاربران را از اینستاگرام به سمت صفحه ی اصلی وب سایتتان راهنمایی کنید. عکس ها، فیلم ها، مقالات و نوشته هایی که تولید می کنید باید درخور مخاطب باشد. هشتگ یکی از اصلی ترین Power های هدفمند شما در آپلود Post بوده که باید برای همه ی کپشن ها رعایت شود.

واضح است که بازدید کنندگانی که وارد وب سایت شما می شوند در همان ورود اول اقدام به خرید نمی کنند و یا ممکن است با شک و تردید تا مراحلی از خرید محصول پیش بروند ولی پروسه خرید را تکمیل نکنند. بخش بزرگی از صنعت دیجیتال مارکتینگ را اینترنت و منابع آنلاین پیش میبرند. در مقاله بازاریابی چیست به صورت مفصل بازاریابی را از دیدگاه بزرگان علم بازاریابی بررسی کردیم، دیجیتال مارکتینگ هم طبیعتاً نوعی از بازاریابی است که بصورت دیجیتالی و عموما در بستر اینترنت انجام میشود. سفر کاربر که بعضی اوقات هم به سفر مشتری معروف است، اولین رکن بازاریابی دیجیتال محسوب میشود.

اولین راه اسکرول کردن و دومین راه نوشتن نماد ارز ALICE در قسمت جستجو (مستطیل ۴/۱) است. بسیاری از اشخاص نیز برای نوشتن متن بیو اینستاگرام خود با مشکل روبرو هستند. را دارد که من بلد نیستم، اما نگران نباشید تیم باشعوری برای هر کاری راه حلی نیز محیا کرده است.