دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در اینجا می خواهیم با برخی از مفاهیم مهم دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم، یکی از مفاهیم حوزه دیجیتال مارکتینگ بحث بازاریابی دیجیتال است که در بخش های قبلی در مورد آن صحبت کردیم. مقدار نور در هر عکسی یکی از شاخصه های مهم در زیبایی آن عکس است. بسیاری از مصرف کنندگان فکر میکنند که تبلیغات مغرضانه است و احتمالا به کیفیت آن چیزی که مبلغ میگوید، نیستند. اصلیترین تفاوت تبلیغات به صورت دیجیتال با دیگر ابزارهای بازاریابی Marketing در بخش تعامل آن با کاربران است.

به طور ساده ۸۰ درصد محتوای شما باید برای کاربر ارزش خلق کند و ۲۰ درصد آن برای تبلیغات استفاده شود. IGTV یا تلویزیون اینستاگرام یکی از قابلیت های جدید برای انتشار ویدئو می باشد. ۹۰٪ از کاربران اینستاگرام حداقل یک پیج تجاری را دنبال میکنند و طبق گفته ۸۳٪ از کاربران، اینستاگرام کمک زیادی در کشف محصولات و خدمات جدید کرده است. Yoast ابزاری عالی برای کمک به شما در بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو است. به خصوص این نوع ویدئو گرفتن برای حالتهای مثل “پریدن” خیلی جالب می شود. تا ۲۲۰۰ کاراکتر می توانید برای کپشن استفاده کنید.(برای مقایسه جالب است که بدانید برای توئیتر حداکثر از ۱۴۰ کاراکتر استفاده می شود) .

با این کار ویدئو های جالب و سرگرم کننده ای می توانید درست کنید. امروزه بازاریابی به روش آنلاین در مقایسه با هر یک از روش های سنتی و به طور کلی روش های آفلاین می تواند تاثیرگذاری بسیار ویژه ای را به همراه داشته باشد. علاوه بر استفاده از بازاریابی محتوا و ویدیو مارکتینگ در سایت، می توان تاثیرگذارترین آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت و از روش های زیر هم در برندسازی استفاده نمود.

در این مطلب قرار است شما را به دنیای جذاب دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال ببریم و چند منبع معتبر و مقرون به صرفه فارسی را در این زمینه معرفی کنیم. در توضیح سئو گفتیم که دیجیتال مارکترها، کاربرانی که در گوگل هدف قرار می دهند که هم اکنون به دنبال خدمات یا محصولات وب سایت شما.

پستهای وبلاگ: اگر سئو و کلمات کلیدی قدرتمندی استفاده کنید، میتوانید با کمک پستهای وبلاگ میزان ترافیک ارگانیک را افزایش دهید. اگر برای یک تجارت کوچک کار میکنید، احتمالاً برای شما سخت است که با مارکترهای بزرگ صنعت خود رقابت کنید. اگر در فروش حضوری ۱۰۰ نفر مشتری باهم به شما مراجعه کنند چه کار می کنید؟ چه تفاوتی بین Live اینستاگرام و IGTV وجود دارد؟ اما در بازاریابی دیجیتال از نوع آنلاین این 2 نکته منفی وجود ندارد بلکه بسیار دقیق قابل هدف­گیری و قابل سنجش است. حوزه دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده است و نیاز به کسب مهارت، تخصص، تجربه و یادگیری تکنیکهای متنوعی دارد.

خدمات خوب به مشتریان همیشه راه خوبی برای افزایش فروش است؛ بنابراین از نظرسنجی گرفته تا بررسی و حل مشکل، استفاده از ایمیلها بسیار کاربردی هستند. از اضافه کردن location غافل نشوید چون باعث می شود که راه جدیدی برای ایجاد دسترسی کاربران به پست شما به وجود بیاید و ۷۹% بیشتر دیده شود. محیط استوری فضای مناسبی است که بیشتر از هویت خود یا شرکتتان در فضایی غیررسمی توضیح بدهید. که به راحتی می توانید ویدیو ها را از کامپیوتر یا موبایل خود آپلود کنید. در ادامه بر اساس نقاط قوت ما و ضعف رقبا ویژگی ها و برتری ها برای مشتری بیان می شود.