دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

محتوای شما باید به سوالاتی پاسخ دهد که خوانندگان به دنبال آن ها هستند. شما باید همانقدر سریع باشید، سریع در شناسایی و پشت سرگذاشتن رقبا، دیجیتال مارکتینگ به شما در شناسایی رقبا خیلی کمک میکند و از طریق روشهایی که گفتم میتوانید رقبای خود را مچاله کنید و جایگاه آنهارا تصاحب کنید. اگر شرکت شما یک برنامه موبایل دارد که به کاربران اجازه تعامل با برند شما یا خرید محصولات شما را می دهد، اپلیکیشن شما نیز زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرد.

همه مخاطبان بیشتر وقت شان را در اینترنت به سر می برند و رها کردن این دسته از مخاطبان کار اشتباهی است. به طور مثال ممکن است بعد از چند ماه متوجه شوید که مخاطبان، علاقهای به محتوای شما در اینستاگرام ندارند اما به شدت به پستهای لینکدین علاقه نشان میدهند. نکته مهم و قابلتوجه در رابطه با گوگل آنالیتیکس این است که این ابزار دریایی از دادهها و اطلاعات مختلف را در قالب گزارشهایی متنوع در اختیار کاربران قرار میدهد، اما به هیچ وجه تحلیلی بر روی این اطلاعات انجام نداده و وظیفهی تحلیل اطلاعات گوگل آنالیتیکس برعهده خود کاربر است.

شاید با فرضیات بتوان به این سوالات پاسخ داد اما بهترین راه ممکن، فهم نظرات یک مشتری ایدهآل در رابطه با برند شما است. اما موضوعی که مشخص است، این است که همه آنها به دنبال جذب مخاطبان بیشتر هستند و علاقه دارند تا از استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ برای این کار بهره ببرند چرا که در دنیای امروز، اینترنت و هرآنچه که در آن صورت میگیرد، از جمله بازاریابی اینترنتی و دیجیتال، نسبت به روشهای سنتی دارای برتری نسبی هستند.

بسیاری از کسبوکارهای کوچک و استارتاپها به دلیل کمبود منابع و بودجههای محدود، مخصوصاً در اوایل کار، فرایندهای بازاریابی را به تعویق میاندازند یا کمتر به آنها توجه میکنند و در بهترین حالت فعالیتهای واحد بازاریابی را همعرض تبلیغات مخصوصاً در فضای مجازی میدانند. به طور مثال، به کمک کپشننویسی مناسب در پستهای اینستاگرام یا حتی تهیه متن «Bio» اثرگذار برای پروفایل اینستاگرام، به شکل بهتری در شبکههای اجتماعی دیده میشوید. و یا حتی یک بلاگ ساده میتوانید کار خود را با تدوین یک استراتژی و شروع تولید و بازاریابی محتوا به صورت رایگان شروع کنید و بین 3 تا 6 ماه اولین درآمد خود را کسب کنید.

کسبوکارها در روشهای دیجیتال مارکتینگ از کانالهای دیجیتال مانند موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، ایمیل، SMS، تبلیغات هدفمند و سایر روشها استفاده میکنند تا از این طریق، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. البته چنین کاری را پلتفرمهایی مانند گوگل آنالیتیکس برای شما انجام میدهند. البته قرار نیست چندان روی مفهوم بازاریابی عمیق شویم چون این دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال است. در این مرحله، او چندین انتخاب از جمله کسبوکار شما را در نظر گرفته است. اتصال میلیاردها نفر به یکدیگر در سراسر جهان، ستون اصلی دنیای ارتباطات مدرن است.

مفهوم و نحوه بازاریابی برای کسبوکارهای نوپا به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست؛ کسبوکارهای دیجیتال نیاز به بازاریابی دیجیتال دارند. SEO با محتوا شروع می شود، بنابراین ابتدا استراتژی محتوا را عملی کنید. بنابراین می توان گفت لایت هاوس ابزاری برای سنجش کیفیت سایت است. کار بسیار سختی است که تمام نکات تبلیغنویسی را به خاطر داشته باشید و صفحه محصولی حرفهای درست کنید. تمام آمار و ارقام، پلنهایی که باز میکنیم یا ابزارهایی که آنها را به خدمت میگیریم حاصل اتفاقها و تجربههایی هستند که در دیجیتالینگ و کسب و کارهای دیگر داشتهایم. به این ترتیب که شما پس از تماشای هر قسمت تمرین میکنید که چطور به عنوان بازیگر دنیای دیجیتال مارکتینگ آن نقش را در وب بازی کنید.