5 تکنیک فروش در اینستاگرام

و اما به خاطر داشته باشید که این قضیه درباره ی ویدیوها متفاوت است و با کلیک بر روی ویدیو ها شما تنها قابلیت صدا را روشن و خاموش خواهید کرد و با دو بار کلیک کردن ویدیو ی مورد نظر خود را لایک خواهید کرد و این قابلیت فقط برای عکس ها صدق می کند و با دوبار کلیک آنها عکس مورد نظر را لایک خواهید کرد. به همین دلیل توصیه میشه صرفا روی بازاریابی برونگرا تمرکز نکنین و ترافیک ارگانیک به دست بیارین.

بازاریابان دیجیتال با تمرکز بر روی شاخص­ های کلیدی عملکرد (KPI) و سنجش آنها، در کانال های مختلف بازدهی هریک از کمپین های مختلف خود را اندازه گیری می کنند و بهترین را اجرا می کنند. همانطور که در تصویر بالا می بینید تمامی مراحل قیف فروش در دیجیتال مارکتینگ ما ترسیم شده و ما هدف اصلی و نهایی فروش محصول و در ادامه تکرار خرید مشتریان را خواهیم داشت و حالا باید بر اساس ابزار های اندازه گیری و تحلیل مختلف رفتار مشتری ها را که از روش های مختلف جذب خواهند شد را تحلیل و نرخ تبدیل (ConversionRate) آنها را بدست آورد که این کار فرایندی بسیار حساس و تخصصی می باشد.

از چه طریقی می توانم دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرم؟ پس باید اول مشخص کنید چه تیپ افرادی، خریدار محصول شما هستند. هر چه تعامل در اینستاگرام بیشتر باشد شانس شما برای دیده شدن و فروش بیشتر خواهد شد. مدت زمان سپری شده در وبسایت نشان دهنده میزان زمانی است که فرد در وبسایت شما گذرانده است و صفحات به ازای هر بازدید تعداد صفحاتی که هر بازدید خاص در طول اقامت خود در وبسایت شما دیده است را میسنجد. هزینه کسب مشتری و یا CAC (Customer Acquisition Cost) چیست: هزینه کسب مشتری یکی از مهم ترین شاخص هایی می باشد که در ادامه تدوین قیف فروش در دیجیتال مارکتینگ باید به آن دست پیدا کنیم که این نشان دهنده بهینه بودن کمپین های تبلیغاتی و بر اساس این عدد تدوین استراتژی های بعدی اجرا خواهد شد.

در بسیاری از کمپین های تبلیغاتی برای تدوین استراتژی باید شاخص هزینه کسب مشتری و یا CAC بدست آورده شود تا به صورت هدفمند استراتژی آینده ما تدوین شود بطور مثال اگر قرار هست برای جذب کاربر جدید به کاربران مبلغی هدیه داده شود این شاخص به ما کمک میکند که برای جذب هر مشتری ما باید مبلغ 4000 تومان هزینه تبلیغات داشته باشیم پس اگر برای معرفی کاربر جدید به هر مشتری مبلغ 2000 تومان هدیه داده شود ما می توانیم با هزینه کمتری کاربر جدید کسب کنیم و کاربران را نیز به صورت هدف مندتر و با رضایت بیشتر وارد سیستم کنیم.

شرکتها از بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده میکنند. رها کردن سبد خرید شاخصی است که به شما میگوید چند نفر یک کالا یا خدمات را به سبد خرید خود اضافه کردهاند ولی قبل از خرید، آن را رها کردهاند. دیجیتال مارکتینگ بدون شک در بین محبوبترین و موثرترین راهها برای افزایش فروش قرار میگیرد، ولی تنها این قضیه زمانی است که به جنبههای مختلف آن توجه لازم را مبذول فرمایید. مفهوم قیف فروش: قیف فروش اصلی ترین مفهوم از فرایند بازاریابی دیجیتالی و یا دیجیتال مارکتینگ است بطوری که تمامی داده ها و نرخ های تبدیل ها و همچنین استراتژی بازاریابی دیجیتالی بر اساس ترسیم قیف فروش کسب و کار ما می باشد.

نکته: البته در هر کسب کاری باید مراحل فروش را بر اساس هدف و تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ تدوین نمود و حتی میتواند دو کسب و کار آنلاین در یک موضوع دو فانل فروش متفاوت تدوین نمود. مرحله اول – برای کسب و کار آنلاین خود قیف فروش ترسیم کنید: برای ترسیم قیف فروش در دیجیتال مارکتینگ باید مراحل اصلی کسب و کار آناتین خود را که برای باید بر اساس استراتژی درست می باشد را ترسیم کنید و همیشه هدف های نهایی از کسب کار خود را مشخص کنیم. در نهایت میتوان موضوع فعالیت دیجیتال مارکتینگ را به عنوان داده کاوی و تحلیل داده ها و تدوین استراتژی نگاه کنیم و رسالت یک دیجیتال مارکتر حرفه ای را در بهینه سازی هزینه های تبلیغاتی نگاه کنیم و رفتار مشتریان را تحلیل کنیم تا به نتیجه مطلوب ترین دست پیدا کنیم.